דרעי השתנק בריאיון: "קשה לנו מאוד; מה נעשה מחר בבוקר?"

אסתי פלד 1 Comment on דרעי השתנק בריאיון: "קשה לנו מאוד; מה נעשה מחר בבוקר?"

יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי בשיחה עם "קול חי": "קשה לנו מאוד מאוד. כמה עולם התורה חייב לו. איך מרן הגר"ע יוסף זיע"א היה מדבר עליו באהבה אדירה. המילים שאמר עליו, שיש לו פה קדוש – הוא לא אמר על אף אחד בעולם"

20:57
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on חדשות השבת: חילופי אש בצפון; תקיפות בחאן יונס

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסתלקות מרן ראש הישיבה: יו"ר ש"ס, הרב אריה דרעי שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על דמות הענק של מרן הגר"ש כהן זצוק"ל. "סיימתי עכשיו שיחה ארוכה עם בנו. אמרתי לו אמנם אתם איבדתם אבא, זה תמיד קשה. אני לא יודע מה לעשות מחר בבוקר. זה לא רק התמיכה, המבט העצה, הדרך. גם אם לא שאלתי שאלות ידעתי שיש לנו גב, שיש על מי לסמוך. מה עושים מחר בבוקר?"

דרעי סיפר: "לצערי יש לי כבר ניסיון בבתי חולים, אתמול בלילה ראיתי שזה דרך ללא חזור, אבל אני הייתי משוכנע שזה לא יקרה. לא האמנתי שהקב"ה ישאיר אותנו לבד".

"קשה לנו מאוד מאוד", שיתף דרעי והשתנק. "כמה עולם התורה חייב לו. הוא הקים את התנועה. הוא העמיד אלפי תלמידים. הוא לא רצה לקחת את ההנהגה עד שהרב בעדני הכריח אותו. כשכולם פועלים מכוחו אין מחלוקות. ראינו אצלו את האמת והבריחה מהכבוד. אדם שיש לו טיפת נגיעות היה פסול בעיניו".

"עולם התורה איבד אותו", המשיך דרעי. "הוא סבל ייסורים נוראיים בשביל כל עם ישראל והמשיך למסור שיעורים. למעלה מ-70 שנה של שיעורים יום-יום. לימד בחורים צעירים כל יום במשך שעות. זה היה הדבר החשוב לו ביותר. גם כשלא הרגיש טוב והיה מחובר לצינורות, אם לא יכול היה לבוא לחופה של תלמידים, היה מברך אותם לפני החופה".

הוא הוסיף וסיפר: "מידת האמת. אנשים לא מבינים לאיזה דרגות שהוא הגיע. כשהתחיל לחתן ילדים הוא היה חי בעוני, לרבני הישיבה לא היה מה לאכול. הגיעה ישועה מאיזה מקום – כל אדם בעולם היה קופץ על המציאה הזו, הוא לא היה מוכן בשום אופן שבעולם. עד שהרב שך בדק והכריע שאפשר לקחת'. 

"איך מרן הגר"ע יוסף זיע"א היה מדבר עליו באהבה אדירה. המילים שאמר עליו, שיש לו פה קדוש – הוא לא אמר על אף אחד בעולם". 

הוא הזכיר את המקרה שבו מרן הגר"ש זצ"ל פרץ בבכי בכינוס בנושא גזירת הגיוס: "הוא בכה שם על גיוס בני הישיבות, כולם דיברו ברגש אבל הוא התפרץ בבכי והתייפחויות איך אפשר לשבת בשקט כשפוגעים בעולם התורה. ראו כמה זה היה חשוב לו. הוא היה המצפן שלנו".

לסיום, ביקש דרעי: "אני רוצה לבקש מחילה מכל הרבנים החשובים שהיו בלוויה ולא יכולנו לתת לכולם להספיד. היה חום נורא וזה התארך והתארך ולא יכולנו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הרב הגאון רבי משה מאיה לנשיא המועצת מאת שסניק שאכפת לו